TV-aksjonen

GI SÅ DET SVIR: Det er oppfordringen fra denne kvartetten i Privatmegleren Kvadrat før TV-aksjonen. «Alle skal ha noen å gå til» er slagorden for årets innsamling. Fra venstre: Jon Syver Ternå, Stig Reklev, Fredrik Dammen og Thomas Sørlie.

Utfordrer meglerne

Verdens største innsamlingaksjon er i gang. Oppegård er kjent for sin giverglede, og allerede nå begynner næringslivet kronerullingen.

Publisert

Inntektene fra årets TV-aksjon går til Kirkens Bymisjon. Det er et formål gutta hos Privatmegleren Kvadrat på Kolbotn har sansen for:

Nå blar de fem ansatte opp 1000 kroner hver, samtidig som bedriften gir det samme. Dermed går det 10.000 kroner fra Jan Baalsruds plass 1 til bymisjonen.

– For oss er det viktig å være med å bidra til lokale og nasjonale dugnader, spesielt der vi ser at det nytter mest, sier daglig leder Stig Reklev og legger til:

– Vi utfordrer selvsagt alle meklere i kommunen til å gjøre det samme, og håper at vi sammen skal kunne bidra til at Akershus skal komme høyt oppe på giver-listen.

 

Innsamlingen i gang

TV-aksjonen 2018 er lagt til 21. oktober, men innsamlingen er allerede i gang.

Ifølge TV-aksjonens nettsted, giverstafett.no, er det onsdag midt på dagen samlet inn 5,5 millioner kroner.

På denne siden kan man gi, og utfordre andre, både som priivatperson og bedrift.

Kirkens Bymisjon er kjent for å ta vare på alle dem som faller utenfor, i byer over hele landet. «Rom for alle» og «Mindre alene sammen» er typiske slagord for arbeidet bymisjonen gjør.

Organisasjonen har 1800 ansatte og 4500 frivillige.

Verdens største

Den norske TV-asksjonen er verdens største. I fjor samlet vi inn ca. 225 millioner kroner til Unicef.

Rekorden til nå har Kikrens Nødhjelp fra 2014 - 253 millioner kroner.

TV-aksjonen har blitt arrangert en søndag i oktober hvert år siden 1974. Hvert år besøker 100.000 bøssebærere samtlige av Norges 2,3 millioner husstander.

Siden oppstarten har det norske folk bidratt med mer enn 7,5 milliarder kroner.

Powered by Labrador CMS